לימודי וטרינריה בחו"ל

לימודי וטרינריה בחו"ל - חוויה אחרת לגמרי​

מקצוע הוטרינריה הוא מקצוע רחב ומגוון אשר כולל טיפול ומניעה בתחום רפואת בעלי החיים והגנה על בריאות האדם.

לימודי וטרינריה נלמדים באירופה במסלול לימודים דומה לזה של רפואה כללית. משך הלימודים הוא 6 שנים ובסופם מוענק תואר ד"ר לרפואה וטרינרית.

ניתן ללמוד וטרינריה בשפה האנגלית במספר מדינות אירופאיות: צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, רומניה, פולין, קרואטיה ועוד. הלימודים באנגלית הופכים את אפשרות הלימודים לזמינה יותר עבור תלמידים ממדינות שונות מרחבי העולם. כמו כן ניתן ללמוד ברוב מדינות אירופה בשפת המקום.

תנאי הקבלה ברוב הפקולטות הם בגרות מלאה ומבחן כניסה בביולוגיה ובכימיה. רמת הבחינה היא ברמת בחינות הבגרות האירופאית. ניתן  להתכונן לבחינות הכניסה באופן מובנה וממוקד במכינה ללימודי רפואה Med-Study

בארה"ב ובישראל מסלול הלימודים שונה מהמסלול האירופאי. לביה"ס לוטרינריה מתקבלים בוגרי תואר ראשון במדעי החיים/ חקלאות למסלול לימודים של ארבע שנים, כך שמשך הלימודים הוא 7 שנים סה"כ.

בישראל ניתן ללמוד בביה"ס לרפואה וטרינרית ע"ש קורט השייך לפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית.

במסגרת הלימודים נלמדים, כל תחומי הרפואה: כירורגיה , רפואה פנימית, הדמיה, הרדמה, מחלות מידבקות, פרזיטולוגיה, ביוטכנולוגיה, טכנולוגיה של בשר וחלב ועוד.

הלימודים מקיפים את כל מגוון בעלי החיים – חיות משק, סוסים, חיות בית, עופות וחיות אקזוטיות.

בסיום הלימודים הבוגרים משתלבים באחד מתחומי הרפואה הוטרינרית.

לאחר סיום הלימודים  ניתן  להמשיך ולבצע התמחות באחד מתחומי הרפואה. ההתמחות נעשית בבית חולים וטרינרי או במרכז רפואי וטרינרי המוסמך לכך.

תמונה מייצגת וידאו - University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno לימודי וטרינריה בחו"ל
נגן וידאו

לקבלת מענה אישי ומפורט על לימודי וטרינריה בחו"ל, מגוון האפשרויות הקיימות באוניברסיטאות השונות, העלויות, המחיה ועוד ניתן גם לפנות לד"ר אריק אלחלל

השאירו פרטים או התקשרו 03-381-2220

לימודי וטרינריה בחו"ל – בואו להגשים את החלום

בעוד שבארץ ניתן ללמוד וטרינריה במוסד אחד בלבד, שבו מכסת תלמידים מצומצמת ומסלול לימודים באורך של 7 שנים , לימודי וטרינריה בחו"ל מציעים לסטודנט אפשרויות רבות במסלול לימודים של 6 שנים.

אצלנו ב-MedStudy רואים בלימודי הוטרינריה כשליחות עליונה ואחת מהסיבות העיקריות שלשמן הקמנו את המכינה ללימודי רפואה בחו"ל, היא לסייע ליותר ישראלים לקבל הכשרה איכותית כוטרינרים

היכן לומדים וטרינריה בחו"ל ‏

לימודי וטרינריה בחו"ל מוצעים במגוון רב של אוניברסיטאות. ההבדלים העיקריים שיש לשים לב אליהם הם הבדלי שפת הלימוד. בעבר היה נהוג כי ישראלים שמעוניינים ללמוד רפואה וטרינרית בחו"ל היו עושים זאת במדינות מערב אירופה בשפת המקום.

בעשורים האחרונים נפתחו תכניות לימוד באנגלית המכוונות לסטודנטים המגיעים מרחבי העולם וכיום ניתן ללמוד רפואה וטרינרית באנגלית במגוון רחב של מדינות ממרכז ומזרח אירופה.

הסיבות שסטודנטים רבים מעדיפים ללמוד במדינות אילו הן מגוונות, אך העיקריות שבהן נשענות על העובדה כי הלימודים מתקיימים באנגלית והתואר שמתקבל בסיום לימודי הוטרינריה מוכר בכל מדינות האיחוד האירופאי ובישראל. גם לעלויות הלימודים והמחיה יש משקל בבחירה. למעשה בשורה התחתונה אם משקללים את סך כל ההוצאות המתייחסות להוצאות המחיה ותשלום שכר הלימוד, אין הבדל משמעותי בין לימודי וטרינריה בחו"ל ובין לימודי וטרינריה בארץ.

המקומות המומלצים ללמוד וטרינריה באירופה הם:

  • הפקולטה לווטרינריה בברנו, צ'כיה – הפקולטה שהוקמה ב-1917 עברה בשני העשורים האחרונים שדרוגים רבים והושקעו כספים רבים כדי להפוך אותה לאחת המשוכללות והמתקדמות באירופה. כיום מוצעים לסטודנטים תכניות לימוד הנמשכות שש שנים ובמהלכן תוכלו ליהנות מהשתתפות בכנסים מקצועיים רבים המתקיימים בפקולטה ומארחים את מיטב המוחות מהעולם.
  • הפקולטה לווטרינריה בקושיצ'ה, סלובקיה – התכנית הבינלאומית של הפקולטה הוקמה בשנת 1991. בפקולטה קיימים 2 מסלולי לימוד:
    • מסלול 6 שנתי
    • מסלול 4 שנתי לבעלי תואר ראשון במדעי החיים
  • אוניברסיטת סיינט אישטבן, הונגריה – אונירסיטת סיינט אישטבן נמצאת בעיר הבירה בודפשט. המוסד הוותיק הזה הוא היחידי בהונגריה ללימודי וטרינריה כאשר כאן יש לקחת בחשבון את העלויות הגבוהות משמעותית של שכר הלימוד ועלויות המחייה. האוניברסיטה מציעה 2 מסלולי לימוד:
    • מסלול 6 שנתי
    • מסלול 4 שנתי לבעלי תואר ראשון במדעי החיים

לימודי וטרינריה בחו"ל - חוויה שהיא הרבה מעבר ללימודים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

ההכנה ללימודי וטרינריה בחו"ל ‏ב MedStudy

הצוות המקצועי שלנו ב MedStudy  מורכב רק מהמורים המנוסים והאיכותיים ביותר, כאלו שיעניקו לכל סטודנט יחס אישי ויסייעו לו להגביר את סיכוייו להגשים את חלומו.

אצלנו תלמדו בקבוצות קטנות שיבטיחו כי תוכלו לקבל את מלוא תשומת הלב – אנו מזמינים אתכם לשמוע מהבוגרים שלנו בעצמם על חווית הלימודים אצלנו ואיך עזרנו להם להתקבל ללימודי וטרינריה בחו"ל באמצעות המכינה

אתם גם מוזמנים לשוחח ישירות עם ד"ר אריק אלחלל שישמח להעניק לכם מניסיונו האישי ולייעץ לכם על המוסד האקדמי המושלם בעבורכם.

ד"ר אריק אלחלל, מייסד המכינה, הוא בעצמו סיים לימודי וטרינריה בחו"ל וכיום בעלים של קליניקה מצליחה במודיעין.

מי אנחנו ?

מכינת MedStudy נוסדה בשנת 2003 על ידי ד"ר אריק אלחלל.

על מנת ללמוד וטרינריה באחת הפקולטות האירופאיות יש לעבור תחילה מבחני כניסה של האוניברסיטה הנערכות הארץ.

מכינת MedStudy מתמחה בהכנה למבחני הכניסה הללו.

ד"ר אריק אלחלל, שלמד את לימודי הווטרינריה בחו"ל גם מייצג בארץ 5 אוניברסיטאות ללימודי רפואה בחו"ל.

תמונה מייצגת וידאו - MedStudy - לימודי רפואה בחו"ל - הבוגרים שלנו - עידו בנטל
נגן וידאו

הניסיון שלנו

יש לנו היכרות מעמיקה וניסיון רב שנים עם דרישות הפקולטות, דבר שמאפשר לנו להכין אותך ברמה הכי גבוהה שיש ובאופן הכי ממוקד לעבור את בחינות הכניסה בהצלחה.

כנסו לסרטונים לראות מה אומרים עלינו הבוגרים שלנו.

תמונה מייצגת וידאו - MedStudy - לימודי רפואה בחו"ל - הבוגרים שלנו - דניאל קודנר
נגן וידאו

שאלות ותשובות על לימודי וטרינריה בחו"ל

לימודי וטרינריה בחו"ל ניתן ללמוד במגוון אוניברסיטאות. באוניברסיטה בברנו, בקושיצ'ה סלובקיה, בודפשט, איטליה, רומניה, פולין ועוד

בארץ יש צורך בתואר ראשון במדעי החיים + 4 שנים של לימודי רפואה, סה"כ 7 שנים. באירופה מסלול לימודי הוטרינריה הוא של 6 שנים. פרט לכך הלימודים הם אותם לימודים.

מקומות ההתמחות בוטרינריה בארץ ובעולם הם מאוד מצומצמים כך שרוב הוטרינרים הם ללא התמחות general practionars

המכינה שלנו לבחינות הכניסה ללימודי וטרינריה בחו"ל מניחה שאין לכם שום רקע קודם ולכן אין צורך בידע מוקדם

עם ההגעה לארץ ניתן רישיון זמני לעסוק ברפואה ווטרינרית. הרישיון ניתן לשנה ובמהלך השנה ניגשים לבחינת רישוי. הרישיון ניתן ע"י מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות

בהחלט. נשמח לקשר אתכם עם הסטודנטים שלנו שלומדים וטרינריה בחו"ל וכן עם הבוגרים שלנו, וטרינרים בעלי מרפאות בארץ. למעשה ד"ר אריק אלחלל, הבעלים של מכינת MedStudy שמתמחה בהכנה לבחינות הכניסה ללימודי הרפואה בחו"ל הינו וטרינר ובעל מרפאה פרטית לשירותי וטרינריה במודיעין.

בנוסף היכנסו לגלריה באתר וצפו בסטודנטים שמספרים על חווית לימודי הרפואה בחו"ל, על מהלך הלימודים והדרך שעברו איתנו.